Orgelkonsert m/Mateusz Piotr Zwijacz-Kozica

Om arrangementet

Mateusz Piotr Zwijacz-Kozica kom til Grong fra Zakopane høsten 2022, og den ivrige og dyktige musikeren fikk fort jobb som organist i Grong. NB! Konserten er i Grong Kirke. Gratis inngang!

I anledning av årets musikkfestdaga vil Mateusz ta publikum med på en musikalsk reise i populære musikkstykker som blant andre Bachs verdenskjente «Toccata & Fuge i d-moll», Vivaldis «Våren», «Eine Kleine Nachtmusik av Mozart, «Trumpet Tune and Air» av Purcell og flere til. Mateusz vil også få hjelp av trompeter Olav Moen på et par stykker.

Konserten i Grong kirke er et samarbeid mellom Grong menighetsråd og Musikkfestagan i Grong. Konserten er gratis, men det vil bli gitt mulighet til å gi penger til reparasjon av orgelet.

Sted: Grong Kirke

kl. 16.00